onsdag 7 oktober 2009

Listen

Idag känner jag mig glad trots att jag just nu håller på att städa mitt rum. Rensar återigen bland kläder och skor, mycket som slängs och mycket som ska sättas bort för denna årstid. Vaknade vid åtta av det hemska vädret och allt regn som smattra så fint mot fönstret.... var svårt att somna om men tillslut lyckades jag.

Är grymt sugen på någon god mat men jag och matlagning går inte hand i hand tyvärr. Sen är Mamma inte hemma så jag får gott vara hungrig tills vidare. Det är i dessa svåra stunder jag önskar att jag hade i alla fall åtminstone lite matlagningskunskap men tydligen så blev det inte så.

Sen är det en sak jag undrar över. När man vaknar på morgonen tycks ens hår alltid ha haft riktigt kul under natten. Det står åt alla håll och kanter och får hårspray att verka totalt värdelöst. Det verkar som att de enda man behöver är en natts sömn så har håret verkligen fått den volym man ibland önskar man hade.. om inte ännu värre!

här är lilla findus, så söt! :-)

Inga kommentarer: