onsdag 25 februari 2009

Långpromenad på isen.

Smärta. Smärta. Och åter igen SMÄRTA! Ja, idag har vi alltså haft en friluftsdag. Jag valde då en promenad på isen eftersom det lät minst ansträngande. Jo tjenare. Nä, men vi har ju gått MINST 1,5 mil idag för att lärarna satt ut närvaro kontroller på jobbiga ställen. Visst, vädret var ju kanon! Men när jag fått skavsår på båda fötterna kan inte ens det fina vädret göra mig på bättre humör. Och inte nog med det, när jag äntligen trodde jag skulle få komma hem och vila, ja då upptäcker jag att jag inte har någon nyckel med mig och ingen jävel är hemma. Så, jag fick vänta i EN timme på att någon skulle komma hem. Tur var det att jag hade täckbyxor på mig i alla fall.

Sen åt jag pizza & fräsha upp mig lite innan vi gick till Mimmi för att fika. För idag blir hon 18 år! GRATTIS! Var verkligen jätte gott fika.

Nu sitter jag här och ska väl käka lite riktig mat för det har jag inte fått i mig på hela dagen. Säkert därför jag börja må illa som fan hos mimmi. Sen ikväll kommer jimpan hit. Ingen skola för min del imorgon och det känns skönt.

Inga kommentarer: