fredag 26 december 2008

Rea + dop!

Igår medan mer än halva luleås befolkning befann sig ute i dimman satt jag i en bil och snurra med jimpan för att aggera fylle chaffis åt denna befolkning! Var hemma vid tre och föll då pladask ner i sängen för att sedan kl 9 imorse bli väckt.

Stressade som ett psyk för att vi skulle vara i stan tidigt. Men denna stress visade sig vara förgäves då jag och mamma insåg att stan öppnade 12. Dock inte MQ där jag fyndade mitt första rea plagg!

Sen hade vi turen att komma in i shopping medan dem flesta stod utanför och väntade på att de skulle öppna. Jag och Sara var redo för gina tricots rea och var dem första som faktiskt klampa in i butiken tätt följt av alla miljoner människor där bak.

Fyndade mig en svart kofta, en kort spets kofta, en svart tunika, en liten väska samt parfym. Trots alla människor så hittade jag mig faktiskt en del!

Sen när jag kom hem blev jag snabbt indragen till ett dop som skulle äga rum. Jimmys faster skulle döpa deras lilla Emma! En hel del skratt och gott fika erbjöds. En hektisk men alldeles trevlig annandag har det varit.

Kvällen ser ut att bli lugn. Ska snart sätta igång SATC-filmen och försöka somna tidigt för imorgon bär det av till nordligare breddgrader!

Inga kommentarer: